Infocentrum

Smlouvám uzavíraným pomocí prostředků komunikace na dálku se NOZ věnuje v (§ 1820 – 1867). Protože spotřebitel v okamžiku uzavření smlouvy nemá možnost si pořizované zboží prohlédnout, dává mu § 1829 možnost ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží od smlouvy odstoupit. Nebyl-li spotřebitel o právu na odstoupení od smlouvy při jejím uzavření poučen, prodlužuje se lhůta o jeden rok. Pokud k poučení došlo dodatečně, běží čtrnáctidenní lhůta ode dne, kdy spotřebitel poučení obdržel. Odstoupení od smlouvy spotřebitel nemusí nijak odůvodňovat (§ 1818).

Po tom, co spotřebitel od smlouvy odstoupil, je podnikatel povinen bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dnů od odstoupení) spotřebiteli vrátit všechny obdržené peněžní prostředky. To se týká i nákladů zaplacených spotřebitelem za dodání zboží, ty je však podnikatel povinen vrátit pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu způsobu dodání zboží, který si spotřebitel mohl zvolit. Náklady spojené s vrácením zboží je podnikatel povinen vrátit jen v případě, že tento nárok nebyl výslovně ve smlouvě vyloučen (§ 1832), o čemž by však spotřebitel musel být informován ještě před tím, než smlouvu uzavře (§ 1820). V případě kupní smlouvy není podnikatel povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že je již podnikateli odeslal.

V případě, že jste nenašli odpověď na Váš dotaz, napište nám jej prostřednictvím našeho formuláře.

loga

 

Tento portál byl financován z prostředků Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a ze státního rozpočtu ČR v rámci projektu Nové soukromé právo, reg. č. CZ.1.04/4.1.00/80.00003.